tisdag 2 september 2014

Oh Ljuva Villaliv.

Det här med att spana ut över komposten från köksfönstret och se en råtta stolek large smyga runt tämligen orädd? Sedan att föra en diskussion med barn ett Extrem Djurvän och barn två Normal Djurvän vad vi lämpligen bör göra med denna råtta och barn ett den Extrema Djurvännen har planer på att vi skrämmer bort råttan.

Vilket är exakt den planen jag själv hade haft i den åldern. Mitt vuxna jag tog istället upp katten till fönstret och sade "Titta Saga ser du råttan?".  Sedan funderade jag ifall jag skulle ta med henne ut på råttjakt i koppel men var lite osäker på vad jag skulle göra ifall hon fick fatt i den och råkade typ döda den vilket hon säkerligen hade gjort om tillfälle getts.

Sade jag att barn ett var en Extrem Djurvän? Lägg till mig där på listan också är ni gölliga. Råttor schmottor men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha!Ha!Ha Jag har en kompis som brukade fånga möss inomhus i en fälla typ bur och sedan släppa ut dem igen !? Kanske var det samma mus hon fångade hela tiden :-DD /L

Miss Upsey Daisy sa...

L- De hittar ju tillbaka de små luringarna...